Ga naar de homepage

De Corona-voucher en jouw vakantie

Is jouw campingvakantie in 2020 geannuleerd, dan heb je waarschijnlijk een Corona-voucher ontvangen. Hiermee kun je een nieuwe vakantie boeken. Heb jij nog vragen over jouw Corona-voucher? Je leest de antwoorden op alle veelgestelde vragen hier.

Heb jij een campingvakantie geboekt of ben je van plan om een vakantie te boeken? Dan is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de gevolgen van de actuele situatie voor jouw boeking. Je leest er alles over op ACSI.nl/corona.

Laatste update: 28-04-2021

De Corona-voucher laten uitbetalen

 
Bekijk de vragen
  1. Ik wil mijn Corona-voucher laten uitbetalen, wat moet ik dan doen?
  2. Ik wil mijn Corona-voucher laten uitbetalen. Waar vind ik mijn reserveringsnummer?
  3. Welk e-mailadres moet ik gebruiken om de uitbetaling aan te vragen?
  4. Wanneer kan ik de uitbetaling verwachten?
  5. Ik heb aangegeven dat ik de voucher wil laten uitbetalen. Waarom krijg ik alsnog een e-mail over de uitbetaling?
  6. Waar kan ik mijn Corona-voucher vinden?
  7. Waar kan ik de waarde van de voucher vinden?

Ik wil mijn Corona-voucher laten uitbetalen, wat moet ik dan doen?

Je hebt als het goed is een e-mail ontvangen met een instructie voor het laten uitbetalen van de Corona-voucher. Heb je geen e-mail ontvangen, dan kun je hier een verzoek tot uitbetaling indienen. Het kan zijn dat je later alsnog de e-mail met de instructie ontvangt. Deze e-mail kun je dan negeren. Je ontvangt de betaling uiterlijk een dag voor de einddatum van de voucher.

Ik wil mijn Corona-voucher laten uitbetalen. Waar vind ik mijn reserveringsnummer?

Op de Corona-voucher staat een reserveringsnummer. Je vindt dit nummer boven de uitgiftedatum. Let op: geef het reserveringsnummer van de boeking in 2020 aan ons door.

Welk e-mailadres moet ik gebruiken om de uitbetaling aan te vragen?

We vragen je om het e-mailadres te gebruiken waarmee de boeking is gedaan. Zo weten we zeker dat we met de juiste klant te maken hebben. Als je geen toegang meer hebt tot het e-mailadres waarmee je de boeking hebt gemaakt, kun je mailen naar voucher@acsi.eu.

Wanneer kan ik de uitbetaling verwachten?

Je ontvangt het bedrag uiterlijk een dag voor de einddatum van de Corona-voucher. De einddatum is een jaar naar de uitgiftedatum van de voucher. Je vindt de uitgiftedatum op de voucher.

Ik heb aangegeven dat ik de voucher wil laten uitbetalen. Waarom krijg ik alsnog een e-mail over de uitbetaling?

Heb je telefonisch contact gehad met onze klantenservice? Dan sturen we alsnog een e-mail waarin we je vragen om jouw bankgegevens aan ons door te geven. Zo weten we zeker dat we met de juiste klant te maken hebben.

Waar kan ik mijn Corona-voucher vinden?

Op het e-mailadres waarmee de boeking is gemaakt heb je een e-mail ontvangen met als onderwerp ‘voucher corona’. In de bijlagen van deze e-mail vind je een pdf. Dit is je Corona-voucher. Kun je de voucher niet vinden? Stuur dan een e-mail naar voucher@acsi.eu. Wij sturen de voucher dan opnieuw. We kunnen de voucher alleen mailen naar het e-mailadres waarmee geboekt is. Als je geen toegang meer hebt tot het e-mailadres waarmee je de boeking hebt gemaakt, kun je mailen naar voucher@acsi.eu.

Waar kan ik de waarde van de voucher vinden?

Je vindt de waarde van de voucher achter het kopje ‘waarde’.

  

Algemene vragen

 
Lees de veelgestelde vragen
  1. Wat is de Corona-voucher?
  2. Ik wil mijn Corona-voucher inleveren voor een vakantie in 2021. Hoe werkt dat?
  3. Ik wil het bedrag van mijn Corona-voucher laten uitbetalen. Wat moet ik hiervoor doen?
  4. Kan ik mijn Corona-voucher overdragen aan iemand anders?
  5. Waar in het boekproces kan ik mijn Corona-vouchercode invullen?
  6. Wat gebeurt er als mijn nieuwe campingvakantie goedkoper is dan de waarde van de Corona-voucher?
  7. Op de Corona-voucher staat een einddatum. Wat betekent deze datum?
  8. Kan ik een Corona-voucher combineren met een kortingscode of kortingsactie?
  9. Ik heb meerdere campingvakanties geboekt. Deze zijn allemaal geannuleerd. Krijg ik meerdere Corona-vouchers?
  10. Kan ik meerdere Corona-vouchers gebruiken voor een boeking?
  11. Kan ik het bedrag van een Corona-voucher verdelen over meerdere boekingen?
  12. Bestaat de kans dat er in 2021 opnieuw een voucher uitgegeven wordt als mijn vakantie niet doorgaat door grensbeperkingen?
  13. Wat gebeurt er met mijn reservering bij code oranje?
  14. Ik wil niet op reis als ik nog niet gevaccineerd ben. Kan ik om die reden kosteloos annuleren?
  15. Wat moet ik doen als ik tijdens de reis wordt opgeroepen voor (de tweede) vaccinatie?

Wat is de Corona-voucher?

Als jouw reis geannuleerd moest worden vanwege het coronavirus, kan het zijn dat je de Corona-voucher hebt ontvangen. Met die voucher kun je voor de door jou betaalde reisgelden (of aanbetaling) op een later tijdstip een vervangende campingvakantie boeken. Je bent je geld dus niet kwijt. De SGR (Stichting Garantiefonds reisgelden) staat garant voor de waarde van de Corona-voucher, inclusief reiskosten en verzekeringen. De Corona-voucher behoudt dus altijd zijn waarde. De Corona-voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte, met als uiterste vertrekdatum oktober 2021.

Ik wil mijn Corona-voucher inleveren voor een vakantie in 2021. Hoe werkt dat?

Boek je online, kies dan voor ‘Handmatige overboeking’ bij de betaalopties. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice via 0488-454245. Zij regelen de verwerking van jouw Corona-voucher.

[Betaalopties]

Ik wil het bedrag van mijn Corona-voucher laten uitbetalen. Wat moet ik hiervoor doen?

Wanneer je het bedrag van je Corona-voucher wilt laten uitbetalen, kun je dit vanaf 6 maanden na uitgifte van de voucher doorgeven aan onze klantenservice via info@suncamp.nl.

Wij moeten het bedrag uiterlijk een jaar na uitgifte aan je terug te betalen. Heb je een jaar na uitgifte jouw Corona-voucher nog niet gebruikt en heb je ons (nog) niet gevraagd om het geld terug te betalen, dan nemen we contact met je op.

Kan ik mijn Corona-voucher overdragen aan iemand anders?

Ja, dat kan onder twee voorwaarden:

  • De nieuwe vakantie is nog niet geboekt
  • Je hebt schriftelijke toestemming van de hoofdboeker

Waar in het boekproces kan ik mijn Corona-vouchercode invullen?

Zie vraag 2.

Wat gebeurt er als mijn nieuwe campingvakantie goedkoper is dan de waarde van de Corona-voucher?

Is het bedrag van jouw nieuwe vakantie lager dan de waarde van jouw Corona-voucher, dan krijg je een tegoedbon ter waarde van het prijsverschil. Deze tegoedbon is geldig tot oktober 2022. De tegoedbon is geen voucher en niet inwisselbaar voor contant geld.

Op de Corona-voucher staat een einddatum. Wat betekent deze datum?

Je hebt na uitgifte van de voucher een jaar de tijd om een nieuwe campingvakantie te boeken. De einddatum die op jouw Corona-voucher staat, is de uiterlijke boekingsdatum. De campingvakantie moet uiterlijk 1 oktober 2021 plaatsvinden.

Kan ik een Corona-voucher combineren met een kortingscode of kortingsactie?

Ja, je kunt jouw Corona-voucher gebruiken in combinatie met een kortingscode of kortingsactie, behalve wanneer dit in de actievoorwaarden wordt uitgesloten.

Ik heb meerdere campingvakanties geboekt. Deze zijn allemaal geannuleerd. Krijg ik meerdere Corona-vouchers?

Ja, je krijgt voor elke geannuleerde campingvakantie een Corona-voucher.

Kan ik meerdere Corona-vouchers gebruiken voor een boeking?

Ja, dat kan.

Kan ik het bedrag van een Corona-voucher verdelen over meerdere boekingen?

Ja, dat kan.

Bestaat de kans dat er in 2021 opnieuw een voucher uitgegeven wordt als mijn vakantie niet doorgaat door grensbeperkingen?

Op dit moment zijn wij van plan om in dat geval jouw geld terug te storten. Dit betekent dat we waarschijnlijk geen nieuwe Corona-vouchers uitgeven.

Wat gebeurt er met mijn reservering bij code oranje?

SunLodge-boekingen

Heb je een SunLodge geboekt en heeft jouw bestemming code oranje binnen vier weken voor vertrek? Dan kun je gratis annuleren en krijg je je geld terug. Dit geldt voor alle SunLodge-boekingen met aankomst in 2021.

Overige boekingen

Moment van boeken: voor 15 april 2021

Dit hangt af van de boekingsvoorwaarden van jouw camping. Bij sommige campings kun je in het geval van code oranje kosteloos annuleren tot kort voor vertrek. Je kon deze voorwaarden lezen bij stap 1 van het boekproces. Heb je deze voorwaarden niet gezien of weet je niet meer wat er voor jouw camping geldt? Vraag de boekingsvoorwaarden dan op bij onze klantenservice via info@suncamp.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Moment van boeken: na 15 april 2021

De annuleringsvoorwaarden bij code oranje verschillen per camping. Heeft jouw bestemming code oranje binnen twee weken voor aankomst, dan nemen wij contact met je op. We kijken per situatie wat er mogelijk is. We kunnen je bijvoorbeeld een compensatie aanbieden of voorstellen om je vakantie om te boeken.

Ik wil niet op reis als ik nog niet gevaccineerd ben. Kan ik om die reden kosteloos annuleren?

Wij volgen de richtlijnen van de overheden van jouw bestemming(en) en land van herkomst. Alleen wanneer hierin wordt aangegeven dat vaccinatie verplicht is om te kunnen reizen, is dit een geldige reden om kosteloos te annuleren.

Wat moet ik doen als ik tijdens de reis wordt opgeroepen voor (de tweede) vaccinatie?

Het is nog niet duidelijk hoe de vaccinatiestrategie zal verlopen. Zodra er meer informatie beschikbaar is, wordt deze pagina bijgewerkt. Zie ook vraag 14.