Ga naar de homepage

De Corona-voucher en jouw vakantie

Is jouw campingvakantie in 2020 geannuleerd, dan heb je waarschijnlijk een Corona-voucher ontvangen. Hiermee kun je een nieuwe vakantie boeken. Heb jij nog vragen over jouw Corona-voucher? Je leest de antwoorden op alle veelgestelde vragen hier.

Heb jij een campingvakantie geboekt of ben je van plan om een vakantie te boeken? Dan is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de gevolgen van de actuele situatie voor jouw boeking. Je leest er alles over op ACSI.nl/corona.

Laatste update: 27-01-2021

De veelgestelde vragen

  1. Wat is de Corona-voucher?
  2. Ik wil mijn Corona-voucher inleveren voor een vakantie in 2021. Hoe werkt dat?
  3. Ik wil het bedrag van mijn Corona-voucher laten uitbetalen. Wat moet ik hiervoor doen?
  4. Kan ik een deel van mijn Corona-voucher gebruiken voor een boeking en het overige deel laten uitbetalen?
  5. Kan ik mijn Corona-voucher overdragen aan iemand anders?
  6. Waar in het boekproces kan ik mijn Corona-vouchercode invullen?
  7. Wat gebeurt er als mijn nieuwe campingvakantie goedkoper is dan de waarde van de Corona-voucher?
  8. Op de Corona-voucher staat een einddatum. Wat betekent deze datum?
  9. Kan ik een Corona-voucher combineren met een kortingscode of kortingsactie?
  10. Ik heb meerdere campingvakanties geboekt. Deze zijn allemaal geannuleerd. Krijg ik meerdere Corona-vouchers?
  11. Kan ik meerdere Corona-vouchers gebruiken voor een boeking?
  12. Kan ik het bedrag van een Corona-voucher verdelen over meerdere boekingen?
  13. Bestaat de kans dat er in 2021 opnieuw een voucher uitgegeven wordt als mijn vakantie niet doorgaat door grensbeperkingen?
  14. Wat gebeurt er met mijn reservering bij code oranje?
  15. Mijn bestemming heeft nu code oranje. Wat betekent dit voor mij als dit zo blijft?
  16. Ik wil niet op reis als ik nog niet gevaccineerd ben. Kan ik om die reden kosteloos annuleren?
  17. Wat moet ik doen als ik tijdens de reis wordt opgeroepen voor (de tweede) vaccinatie?

Wat is de Corona-voucher?

Als jouw reis geannuleerd moest worden vanwege het coronavirus, kan het zijn dat je de Corona-voucher hebt ontvangen. Met die voucher kun je voor de door jou betaalde reisgelden (of aanbetaling) op een later tijdstip een vervangende campingvakantie boeken. Je bent je geld dus niet kwijt. De SGR (Stichting Garantiefonds reisgelden) staat garant voor de waarde van de Corona-voucher, inclusief reiskosten en verzekeringen. De Corona-voucher behoudt dus altijd zijn waarde. De Corona-voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte, met als uiterste vertrekdatum oktober 2021.

Ik wil mijn Corona-voucher inleveren voor een vakantie in 2021. Hoe werkt dat?

Boek je online, kies dan voor ‘Handmatige overboeking’ bij de betaalopties. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice via 0488-454245. Zij regelen de verwerking van jouw Corona-voucher.

[Betaalopties]

Ik wil het bedrag van mijn Corona-voucher laten uitbetalen. Wat moet ik hiervoor doen?

Wanneer je het bedrag van je Corona-voucher wilt laten uitbetalen, kun je dit vanaf 6 maanden na uitgifte van de voucher doorgeven aan onze klantenservice via info@suncamp.nl.

Wij moeten het bedrag uiterlijk een jaar na uitgifte aan je terug te betalen. Heb je een jaar na uitgifte jouw Corona-voucher nog niet gebruikt en heb je ons (nog) niet gevraagd om het geld terug te betalen, dan nemen we contact met je op.

Kan ik een deel van mijn Corona-voucher gebruiken voor een boeking en het overige deel laten uitbetalen?

Ja, dat kan. Hier zijn twee voorwaarden aan verbonden:

  • Maximaal 50% van de voucherwaarde wordt uitbetaald.
  • Minimaal de aanbetaling moet voldaan worden met de Corona-voucher. Je kunt geen lager bedrag dan de waarde van jouw aanbetaling betalen met de Corona-voucher.

Kan ik mijn Corona-voucher overdragen aan iemand anders?

Ja, dat kan onder twee voorwaarden:

  • De nieuwe vakantie is nog niet geboekt
  • Je hebt schriftelijke toestemming van de hoofdboeker

Waar in het boekproces kan ik mijn Corona-vouchercode invullen?

Zie vraag 2.

Wat gebeurt er als mijn nieuwe campingvakantie goedkoper is dan de waarde van de Corona-voucher?

Is het bedrag van jouw nieuwe vakantie lager dan de waarde van jouw Corona-voucher, dan krijg je een tegoedbon ter waarde van het prijsverschil. Deze tegoedbon is geldig tot oktober 2022. De tegoedbon is geen voucher en niet inwisselbaar voor contant geld.

Op de Corona-voucher staat een einddatum. Wat betekent deze datum?

Je hebt na uitgifte van de voucher een jaar de tijd om een nieuwe campingvakantie te boeken. De einddatum die op jouw Corona-voucher staat, is de uiterlijke boekingsdatum. De campingvakantie moet uiterlijk 1 oktober 2021 plaatsvinden.

Kan ik een Corona-voucher combineren met een kortingscode of kortingsactie?

Ja, je kunt jouw Corona-voucher gebruiken in combinatie met een kortingscode of kortingsactie, behalve wanneer dit in de actievoorwaarden wordt uitgesloten.

Ik heb meerdere campingvakanties geboekt. Deze zijn allemaal geannuleerd. Krijg ik meerdere Corona-vouchers?

Ja, je krijgt voor elke geannuleerde campingvakantie een Corona-voucher.

Kan ik meerdere Corona-vouchers gebruiken voor een boeking?

Ja, dat kan.

Kan ik het bedrag van een Corona-voucher verdelen over meerdere boekingen?

Ja, dat kan.

Bestaat de kans dat er in 2021 opnieuw een voucher uitgegeven wordt als mijn vakantie niet doorgaat door grensbeperkingen?

Op dit moment zijn wij van plan om in dat geval jouw geld terug te storten. Dit betekent dat we waarschijnlijk geen nieuwe Corona-vouchers uitgeven.

Wat gebeurt er met mijn reservering bij code oranje?

Bij veel campings kun je gratis annuleren vanaf 4 weken voor aankomst. Hier zijn twee voorwaarden aan verbonden:

  • Jouw vakantie is voor 1 maart 2021 geboekt
  • De camping doet mee met deze annuleringsvoorwaarden. Je vindt dit onder ‘Annulering in geval van code oranje?’ in stap 1 van het boekproces. Doet de camping mee met deze voorwaarden, dan staat hier ‘ja’.
Annuleringsvoorwaarden

Mijn bestemming heeft nu code oranje. Wat betekent dit voor mij als dit zo blijft?

Wij adviseren goed te letten op de boekingsvoorwaarden die verschillen per camping. Sommige campings geven de mogelijkheid om kosteloos te annuleren tot kort voor aankomst. Dit vind je terug onder ‘Annulering in geval van code oranje?’ in stap 1 van het boekproces. Doet de camping mee met deze voorwaarden, dan staat hier ‘ja’.

Ik wil niet op reis als ik nog niet gevaccineerd ben. Kan ik om die reden kosteloos annuleren?

Wij volgen de richtlijnen van de overheden van jouw bestemming(en) en land van herkomst. Alleen wanneer hierin wordt aangegeven dat vaccinatie verplicht is om te kunnen reizen, is dit een geldige reden om kosteloos te annuleren.

Wat moet ik doen als ik tijdens de reis wordt opgeroepen voor (de tweede) vaccinatie?

Het is nog niet duidelijk hoe de vaccinatiestrategie zal verlopen. Zodra er meer informatie beschikbaar is, wordt deze pagina bijgewerkt. Zie ook vraag 16.