Ga naar de homepage

Telefoonnummer: 0488-454245 Klik hier voor alle openingstijden

Belangrijk om te weten

Aankomst- en vertrektijden

Op de voucher die je bij jouw reisbescheiden ontvangt, staat vermeld hoe laat je op de camping kunt aankomen en hoe laat je geacht wordt weer te vertrekken. Uitchecken is doorgaans tussen 08.00 en 10.00 uur.

Heb je een accommodatie gehuurd? Dan adviseren wij je tussen 16.00 en 19.00 uur in te checken. Zo voorkom je lange wachttijden voordat je de sleutel van jouw accommodatie krijgt. Kom je eerder, dan kan het zijn dat de camping nog enige tijd nodig heeft voor schoonmaak c.q. controle van de accommodatie.

Houd er rekening mee dat op sommige campings middagrust (vaak tussen 13.00 – 15.00 uur) wordt gehouden. In deze tijd kun je niet in- en/of uitchecken. Kom je onverhoopt later dan 19.00 uur aan op de camping, wil je dan de camping hier zelf over informeren? Het telefoonnummer van de camping staat op je voucher vermeld. Vaak krijg je dan te horen waar je je moet melden als de slagboom of de receptie gesloten is.

Indien je één of enkele dagen later op de camping arriveert, of eerder de camping verlaat, dan kunnen wij je hiervoor geen restitutie verlenen.

Op steeds meer campings plaatst Suncamp haar eigen luxe mobilhomes en ingerichte tenten; de SunLodges. Op deze campings zijn vaak ook een beheerdersechtpaar (couriers) vanuit Suncamp aanwezig die ervoor zorgt dat je een onvergetelijke tijd gaat beleven. Het inchecken en uitchecken gebeurt meestal dan ook bij de Suncamp-couriers.

Aansprakelijkheid

Suncamp is niet aansprakelijk voor verlies en diefstal (geld inbegrepen), beschadigingen van eigendommen en schade of letsel berokkend aan haar cliënten, door welke oorzaak dan ook. Het staat de verhuurder/beheerder van de vakantieaccommodatie vrij om de huurder en/of diens meereizende voorschriften ter hand te stellen over het gebruik van de accommodatie en al hetgeen daarbij behoort. Tijdens jouw verblijf ben je aansprakelijk voor eventuele toegebrachte schade aan de vakantieaccommodatie, de inrichting en alle zaken welke bij het gehuurde behoren door toedoen van jou en/of jouw meereizende.

Afstanden

Bij veel camping- en plaatsbeschrijvingen worden afstanden weergegeven of omschreven (bijvoorbeeld ''nabijgelegen'). In al deze gevallen is er een begaanbare weg. Dit kan variëren van een verharde zandweg tot een geasfalteerde weg. Bij deze afstandsaanduidingen wordt echter geen rekening gehouden met autogebruik, rolstoelgebruik, verlichting of hoogteverschillen.

Alleenreizende jongeren

De meeste campings op deze website zijn familiecampings en daarom worden alleenreizende jongeren meestal niet geaccepteerd. Om problemen bij aankomst op de camping te vermijden adviseren wij je om vóór het maken van jouw definitieve boeking contact met onze reserveringsafdeling op te nemen.

Andere landen, andere gewoontes

Vakantie is avontuur! In veel landen zijn de gewoontes en de cultuur anders dan je 'thuis' gewend bent. Dat is leuk om te ervaren, maar het is ook van belang dat je je goed voorbereidt. Dit voorkomt dat je ter plaatse voor verrassingen komt te staan. Je zal waarschijnlijk meer genieten van de lokale ‘eigenaardigheden’ als je je goed hebt laten voorlichten over de streek en het land waar je heen reist.
Mochten er - ondanks je flexibele houding - toch zaken niet in orde zijn, dan adviseren wij je dit zakelijk maar correct met de camping door te nemen en samen naar een oplossing te zoeken. Bedenk echter dat vakantie ook ontspanning moet zijn. Mocht je echter ontevreden zijn over de afhandeling, neem dan, voordat je resolute stappen neemt, contact op met Suncamp. Voor de verdere afhandeling is het van wezenlijk belang dat wij op de hoogte worden gesteld van jouw problemen.

Animatieprogramma

Op veel campings wordt een animatieprogramma samengesteld. Door het management van de camping wordt echter bepaald wanneer en hoe vaak dit programma plaatsvindt. Dit is mede afhankelijk van de interesse van de campinggasten, bezetting op de camping en seizoensperiode. Het animatieprogramma wordt daarom vaak alleen uitgevoerd in het hoogseizoen.
Geluid verspreidt zich makkelijk over een kampeerterrein. Met name gezinnen met kinderen kunnen dit, vooral in de avonduren, als hinderlijk ervaren. Bedenk echter wel dat gasten zonder kinderen ook recht hebben op een gevarieerd (disco)animatieprogramma. Het animatieprogramma op een camping wordt vaak uitgevoerd in de voertaal van het land.

Annulering van de reis

Annuleringsvoorwaarden SunLodge

SunLodges zijn onze eigen luxe glamping-accommodaties. Annuleer jij zelf jouw SunLodge-boeking bij Suncamp? Dan brengen wij, afhankelijk van hoe ver van tevoren jij annuleert, de volgende annuleringskosten in rekening. Deze annuleringskosten worden vermeerderd met de verschuldigde reserveringskosten en eventuele afgesloten verzekeringen.

Moment van annuleren Annuleringskosten
Vóór 08-02-2021 Kosteloos (excl. eventuele verzekeringspremies)*
Tot de 42e kalenderdag vóór de vertrekdag De aanbetaling
Vanaf de 42e tot de 28e kalenderdag vóór de vertrekdag 25% van de reissom
Vanaf de 28e tot de 14e kalenderdag vóór de vertrekdag 50% van de reissom
Vanaf de 14e tot de 7e kalenderdag vóór de vertrekdag 75% van de reissom
Vanaf de 7e kalenderdag tot de vertrekdag 90% van de reissom
Op de vertrekdag of later De volledige reissom
Extra gunstig: gratis annulering voor alle SunLodges bij code oranje vanaf 4 weken voor aankomst. 
Geldig voor boekingen gemaakt voor 08-02-2021

*indien je hebt betaald met een corona- of Suncamp-voucher, ontvang je een nieuwe Suncamp-voucher. Te besteden tot 31-10-2022.

Annuleringsvoorwaarden Suncamp

Annuleer jij zelf jouw boeking bij Suncamp? Dan brengen wij, afhankelijk van hoe ver van tevoren jij annuleert, de volgende annuleringskosten in rekening. Deze annuleringskosten worden vermeerderd met de verschuldigde reserveringskosten en eventuele afgesloten verzekeringen.

Nieuw bij Suncamp: annuleringsvoorwaarden per accommodatie. We bieden de meest gunstige annuleringsvoorwaarden aan per accommodatietype. Je vindt deze voorwaarden bij de accommodatie van de camping onder ‘annuleringsvoorwaarden’. Staan er geen voorwaarden? Dan zijn de standaard voorwaarden hieronder van toepassing.

Moment van annuleren Annuleringskosten
Vóór 08-02-2021 Kosteloos (excl. eventuele verzekeringspremies)*
Tot de 42e kalenderdag vóór de vertrekdag De aanbetaling
Vanaf de 42e tot de 28e kalenderdag vóór de vertrekdag 35% van de reissom
Vanaf de 28e tot de 21e kalenderdag vóór de vertrekdag 40% van de reissom
Vanaf de 21e tot de 14e kalenderdag vóór de vertrekdag 50% van de reissom
Vanaf de 14e tot de 5e kalenderdag vóór de vertrekdag 75% van de reissom
Vanaf de 5e kalenderdag tot de vertrekdag 90% van de reissom
Op de vertrekdag of later De volledige reissom
Extra gunstig: gratis annulering bij veel campings bij code oranje vanaf 4 weken voor aankomst.
Geldig voor boekingen gemaakt voor 08-02-2021

*indien je hebt betaald met een corona- of Suncamp-voucher, ontvang je een nieuwe Suncamp-voucher. Te besteden tot 31-10-2022.

Annuleringen worden door ons alleen verwerkt op werkdagen (ma-vr) tussen 8:30-17.00 uur en op zaterdag tussen 09:00 - 16:30 uur. Het tijdstip en de dag van annulering is leidend. Wanneer een annulering na werktijd wordt gemeld, gaat de annulering in op de eerstvolgende werkdag. De boekingsvoorwaarden zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Barbecue

Op veel campings is het toegestaan te barbecuen. Wanneer aangegeven is dat er een barbecue aanwezig is, wil dit echter niet automatisch zeggen dat deze standaard bij jouw accommodatie wordt geleverd. In sommige gevallen zal het gaan om een centraal gelegen barbecueplaats waar meerdere mensen gebruik van kunnen maken.

Betalingsvoorwaarden

Boekingen die vóór 1 februari 2021 gemaakt worden

Boek je jouw vakantie vóór 1 februari 2021 dan betaal je jouw vakantie in onderstaande delen:

  • Deel 1: De aanbetaling van € 99, vermeerderd met reserveringskosten, bijdrage Calamiteitenfonds en eventuele extra’s. De aanbetaling dient uiterlijk 2 weken na ontvangst van de factuur betaald te zijn.
  • Deel 2: Het resterende bedrag moet je uiterlijk 4 weken voor de aankomstdatum hebben voldaan.
Boekingen die vanaf 1 februari 2021 gemaakt worden

Boek je jouw vakantie vanaf 1 februari 2021 dan betaal je jouw vakantie in onderstaande delen:

  • Deel 1: De aanbetaling is 25% van de reissom, vermeerderd met reserveringskosten, de bijdrage Calamiteitenfonds en de eventuele annuleringsverzekering. De aanbetaling dient uiterlijk twee weken na ontvangst van de factuur betaald te zijn.
  • Deel 2: De restantbetaling moet je uiterlijk 4 weken voor de aankomstdatum voldaan hebben.

De boekingsvoorwaarden zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Boeking alarm

Wil je zeker zijn van een plekje op jouw favoriete camping, maar is de camping van jouw keuze nog niet boekbaar? Met een Boeking alarm krijg je van ons een e-mail zodra de camping van jouw keuze beschikbaarheid heeft. Veel topcampings raken ieder jaar weer razendsnel volgeboekt, dus zo ben je er als eerste bij! Voor meer informatie ga je naar Suncamp Boeking alarm.

Boekingen op aanvraag

Als de door jou uitgekozen accommodatie of kampeerplaats niet meer beschikbaar is, kan Suncamp deze vaak toch nog leveren na overleg met de camping. Wij kunnen voor je nagaan bij de camping of de accommodatie/kampeerplaats nog beschikbaar is. Binnen 3-4 werkdagen ontvang je dan een reactie van ons over de beschikbaarheid.

Maak je gebruik van deze mogelijkheid, dan zullen wij je per e-mail of telefonisch informeren zodra wij van de camping bericht hebben ontvangen of jouw boeking door kan gaan. Wordt jouw aanvraag goedgekeurd door de camping, dan is de boeking definitief en gelden de ANVR Reisvoorwaarden en de Suncamp aanvullende voorwaarden. Is er geen voorraad en wordt jouw aanvraag afgekeurd, dan komt je reservering te vervallen.

Boten (vaartuigen) /Trailerhelling

In de voorzieningenlijst wordt aangegeven of er bij een camping een trailerhelling aanwezig is. De aanwezigheid van een trailerhelling houd niet automatisch in dat je ook jouw boot/vaartuig kan/mag stallen op de camping of dat er een boei voor jouw boot aanwezig is.
Omdat er aangaande het meenemen van een boot/vaartuig veel specifieke zaken van belang zijn, is het niet mogelijk een reservering voor jouw boot via Suncamp te maken. Indien je jouw boot mee wilt nemen adviseren wij om dit rechtstreeks met de camping af te handelen. Suncamp is niet aansprakelijk voor het niet toegestaan zijn van meegenomen boten (vaartuigen).

Bouwactiviteiten/ophalen van huisvuil

De campingeigenaar zal altijd proberen reparaties, vernieuwingen of verbeteringen op de camping buiten de openingsdata te laten plaatsvinden. Helaas is het niet altijd te voorkomen dat deze activiteiten tijdens jouw verblijf plaatsvinden. Suncamp kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld. Om te voorkomen dat er overdag met grote vuilniswagens over de camping gereden moet worden, wordt het huisvuil vaak ‘s ochtends opgehaald. Dit kan niet altijd geruisloos plaatsvinden.

Campingreglement

Iedere camping heeft een campingreglement waaraan je je als gast dient te houden. Dit reglement is opgesteld door de camping en valt buiten de verantwoordelijkheid van Suncamp.

Energiekosten

Huur je een accommodatie? Dan zijn elektriciteit, water en gas vrijwel altijd inbegrepen. Als dit in een hoge uitzondering niet zo is, bijvoorbeeld in de wintermaanden, dan staat dit duidelijk in de prijstabel of op jouw voucher vermeld. Huur je alleen een kampeerplaats? Dan kun je vaak gebruik maken van een elektriciteit- en/ of wateraansluiting. In de prijstabel zie je de mogelijkheden en tarieven.

Extra voordelig reizen in het voor- en naseizoen

Veel campings gaan open rond Pasen en sluiten ergens in het najaar. Ondanks dat campings vaak zes maanden open zijn, zijn faciliteiten in het voor- en naseizoen soms beperkt beschikbaar. Houd hier rekening mee.
Het voordeel van reizen in het laagseizoen is natuurlijk, naast de mooie natuur, rustige campings en een ontspannen reis, de lage prijzen. Dit komt extra tot uiting in de speciale aanbiedingen (kortingen tot wel 50%!) die wij op veel campings kunnen aanbieden. De vakantieperiodes in Nederland en in het buitenland kunnen verschillen. Daarom is de Nederlandse zomervakantie niet automatisch een hoogseizoensperiode voor de camping.

Geluidsoverlast

Vind je rust en ontspanning belangrijk tijdens jouw vakantie? En wil je zo min mogelijk geluidsoverlast ervaren? Dan zijn deze tips handig voor jou:

  • Kies een accommodatie of kampeerplaats die wat verder weg ligt van het zwembad, het animatiegebouw, de discotheek en het restaurant op de camping. Veel campings en vakantieparken organiseren namelijk overdag en ’s avonds allerlei sportieve en gezellige activiteiten rondom deze plekken.
  • Houd bij het kiezen van een campingvakantie rekening met de grootte en de ligging van de camping. Kies een camping met voldoende afstand tot het centrum en/of uitgaanscentrum van de bestemming.
  • Zijn jouw medevakantiegangers of de bezoekers van uitgaansgelegenheden in de directe omgeving luidruchtig? Probeer dit dan aan te geven bij de camping. Houd er wel rekening mee dat Suncamp en de camping hier slechts beperkt invloed op hebben. Bovendien zijn de normen van geluidsoverlast in zuidelijke landen soepeler dan in bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en België. Sommige (hotel)bars en terrassen in de omgeving sluiten pas wanneer de laatste gasten weggaan.

Grensformaliteiten

In de meeste landen ben je verplicht om een geldig paspoort of een Europees identiteitsbewijs te kunnen tonen. Heb je een andere nationaliteit, informeer dan vooraf welke papieren vereist zijn. Let op: in sommige (met name Oost-Europese) landen wordt een Europees identiteitsbewijs niet geaccepteerd als geldig bewijs om de grens te mogen passeren. Laat je hier vooraf duidelijk over informeren.

Herroepingsrecht

Als je een accommodatie of kampeerplaats via internet of telefoon boekt, geldt er géén bedenktermijn (de zogeheten 'afkoelperiode'), zoals normaal gesproken bij koop op afstand. Zodra je akkoord gaat, zit je vast aan de geboekte accommodatie. De verhuurder moet je vervolgens een bevestiging van de boeking sturen op de wijze die hij daarvoor heeft aangegeven. Vaak zal dit per e-mail zijn. Zolang de aanbieder de boeking nog niet heeft bevestigd, kun je de overeenkomst kosteloos ontbinden.

Hoofdboeker

De hoofdboeker van de reis moet minimaal 18 jaar zijn op het moment van boeken. Hij/zij is aansprakelijk voor alle medereizigers die in de boeking zijn opgenomen. De correspondentie van de boeking zal in zijn geheel verlopen via de hoofdboeker. Zonder dat het expliciet vermeld staat, kan het voorkomen dat een camping een minimum leeftijd van de hoofdboeker van 21 jaar hanteert. Wij houden ons dan ook het recht voor een reeds gemaakte reservering te weigeren. Je zal hierover snel na de reservering van op de hoogte worden gesteld.

Let op: Groepen jongeren, in de leeftijd van 12-21 jaar, zijn dan ook niet altijd toegestaan. Zie ook Alleenreizende jongeren.

Huisdieren

Suncamp biedt ook campings aan waarbij huisdieren het gehele seizoen of alleen buiten het hoogseizoen zijn toegestaan. Vooral wanneer je een kampeerplaats boekt, is het meebrengen van huisdieren vaak geen probleem. In de meeste Suncamp-accommodaties zijn huisdieren helaas niet toegestaan. Let op: als huisdieren wel zijn toegestaan zie je in het prijstabel staan en daarnaast worden de tarieven voor het meebrengen van een huisdier tijdens het boekingsproces weergegeven. Als de prijs niet wordt weergegeven, dan zijn huisdieren helaas niet toegestaan.

Huisdieren die mee gaan op reis, dienen altijd bij boeking te worden opgegeven. Vaak zal dit door ons aangevraagd moeten worden bij de camping. Wanneer je meer dan één huisdier meebrengt dien je dat eerst met Suncamp te overleggen.

Tevens dienen jouw huisdieren te zijn ingeënt tegen hondsdolheid en te zijn voorzien van een identificatie (chip). Een inentingsbewijs tegen hondsdolheid is in het buitenland en bij de meeste campings verplicht. Behoort jouw huisdier tot een beschermde soort? Dan moet je ook beschikken over CITES-documenten. Het reizen met dieren jonger dan 3 maanden is in veel landen niet toegestaan omdat zij niet kunnen worden ingeënt tegen rabiës. Per land gelden andere regels, dus lees je goed in en ga voor meer advies naar jouw dierenarts.

Informatie op deze website

De informatie op onze website wordt met grote zorgvuldigheid samengesteld en onderhouden. Bovendien zullen wij, indien mogelijk, je altijd (tijdig) informeren over eventuele wijzigingen. Ondanks onze zorgvuldigheid kan het voorkomen dat de informatie op de website niet correct en/of up-to-date is. Voor dergelijke fouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid. Wel wijzen wij je op de mogelijkheid om regelmatig onze nieuwsbrief te ontvangen met belangrijk nieuws en veranderingen.

Foto’s vormen een belangrijke informatiebron op deze website. Er is dan ook sprake van een impressie van wat je kunt verwachten. Zeker als er meerdere accommodaties van hetzelfde type zijn, kan het natuurlijk voorkomen dat bijvoorbeeld de ligging net even anders is dan op de foto. Helaas kunnen wij dit niet altijd ondervangen. Voor foto's en folders die worden verstrekt door derden kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld.

Insecten

Overlast van insecten (o.a. mieren en muggen) kan, zeker in een omgeving waar veel bos en/of water is, voorkomen. Wij adviseren gasten dan ook voedselvoorraaden gesloten te bewaren, en ramen/deuren goed dicht te houden. In lokale supermarkten zijn vaak afdoende middelen te koop om het ongemak te minimaliseren.

Interieur en keukeninventaris

Suncamp verhuurt accommodaties van de camping (uitgezonderd alle typen SunLodges). Deze zijn over het algemeen compleet ingericht, maar wel op basis van wat men ter plaatse gewend is. Met name in de keuken kunnen er cultuurverschillen zijn. Dus typisch Nederlandse zaken als een kaasschaaf of een koffiefilter kunt je beter zelf meebrengen. Pannen en/of schalen zijn vaak beperkt aanwezig. Een elektrisch koffiezetapparaat zul je maar zelden aantreffen.
Bij vragen en/of opmerkingen hierover kun je terecht bij de campingleiding. Mocht er geen correcte afhandeling volgen, dan kun je contact opnemen met ons kantoor in Nederland. Er is geen eigen personeel van Suncamp op de camping aanwezig.

Klachten

Mochten er - ondanks jouw flexibele houding - toch zaken niet in orde zijn, dan adviseren wij je dit zakelijk maar correct met de camping door te nemen en samen naar een oplossing te zoeken. Bedenk echter dat vakantie ook ontspanning moet zijn. Mocht je echter ontevreden zijn over de afhandeling, neem dan, voordat je resolute stappen neemt, contact op met Suncamp. Voor de verdere afhandeling (conform de *(ANVR) Reisvoorwaarden verplicht) is het van wezenlijk belang dat wij op de hoogte worden gesteld van jouw problemen wanneer je nog op de camping bent. Bij je reisbescheiden ontvang je gegevens hoe te handelen als zaken ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost.
*dit is alléén geldig voor inwoners van Nederland.

Linnengoed, dekens en kussens

In de te huren accommodaties zijn vaak dekens (géén dekbedden) en kussens aanwezig. Bedlinnen dien je in principe zelf mee te brengen. Op enkele campings kun je bij aankomst ter plaatse bedlinnen huren. Bij sommige campings kun je een lakenpakket reserveren. Betaling zal echter altijd plaatsvinden bij de receptie van de camping. De lakens, onderlakens en/of slopen die bij een aantal campings worden geleverd zijn gemaakt van vilt (een papierachtige stof, voor éénmalig gebruik).

Optieperiode

Indien je een boeking hebt gemaakt via Suncamp is het mogelijk om deze kosteloos te wijzigen of te annuleren. Echter is dit alleen mogelijk binnen 3 werkdagen direct na de boeking mits de vertrekdatum buiten 4 weken valt. 

Prijsgarantie

Wij garanderen je dat je bij Suncamp nooit méér betaalt dan bij rechtstreekse reservering bij de camping. Vaak zul je zelfs goedkoper uit zijn, daar de reserveringskosten van Suncamp (€ 22 per reservering) vaak lager zijn dan de reserveringskosten die de camping rekent. Bovendien hoef je geen (hoge) kosten te maken voor het overmaken van geld naar het buitenland! In het geval dat je toch goedkoper uit bent wanneer je rechtstreeks bij de camping boekt, zouden wij het fijn vinden als je dit bij ons kenbaar maakt. Dan nemen wij direct contact op met de camping. 

Reisbescheiden

Zo'n twee weken voor je vertrek krijg je, bij volledige betaling, jouw reisbescheiden toegestuurd. Op jouw voucher staan de adresgegevens van de camping. Let wel… in zuidelijke landen wordt niet altijd met straatnamen-nummers gewerkt! De voucher zul je altijd moeten overleggen bij aankomst aan de receptie van de camping. Indien je met meer personen of auto’s arriveert op de camping dan aangegeven op het voucher, heeft het management van de camping het recht je hier extra kosten voor in rekening te brengen.

Reserveringen

Je kunt bij Suncamp reserveren:

  • via deze website
  • telefonisch via 0488-454245
  • De prijzen en voorwaarden zijn in beide gevallen dezelfde

Binnen twee weken na reservering ontvang je van ons een bevestiging. Ontvang je deze niet, neem dan direct contact met ons op.

Schoonmaakkosten

De eindschoonmaak dien je meestal zelf te verrichten. Soms wordt dit voor je gedaan. De kosten hiervoor zijn dan al verrekend in de huursom. Indien de verplichte eindschoonmaak niet inbegrepen is en ter plaatse betaald moet worden, dan wordt dit vermeld op jouw voucher. Wanneer je de eindschoonmaak niet zelf hoeft te verrichten, dien je de accommodatie wél netjes en bezemschoon achter te laten. Indien je niet tevreden bent over de schoongemaakte accommodatie geef dit dan aan bij de receptie. In veel gevallen zullen zij dan opnieuw de accommodatie laten controleren op de juistheid van de schoonmaak.

Sterrenaanduiding

Diverse campings worden gecategoriseerd middels sterren. Over het algemeen kan gesteld worden dat een camping met veel sterren meer faciliteiten aanbiedt dan een camping met geen of weinig sterren. Van belang is echter wel te weten dat de sterrenkwalificatie wordt toegekend op landelijk en soms op regionaal terrein. Er is dus geen sprake van standaardisatie. Ook zijn er landen waar niet gewerkt wordt met een sterrenaanduiding (Nederland). In dat geval betekent het ontbreken van sterren niet dat er sprake is van een eenvoudige camping. Belangrijk om te weten, Suncamp heeft geen enkele invloed op de toekenning van de (hoeveelheid) sterren.

Strand

In veel landen, met name in Italië, zijn gedeeltes van het strand privé-bezit en derhalve niet gratis. Natuurlijk zijn de privé-stranden van de campings gratis voor de gasten. Voor ligbedden en/of parasol moet vaak betaald worden. De openbare stranden zijn doorgaans wel gratis.

Terrassen

Op steeds meer campings worden bij de accommodaties houten terrassen/veranda’s geplaatst. Het kan echter ook nog steeds voorkomen dat bij jouw accommodatie een stenen, zand- of grasachtig terras aanwezig is. Het omschakelen naar houten terrassen/veranda’s is een duur en intensief gebeuren wat zeker nog niet overal 100% van toepassing is. Bovendien is het niet overal toegestaan.

Toeristenbelasting

Vaak wordt toeristenbelasting geheven. Ook kan het voorkomen dat er milieutax betaald moet worden. De hoogte van de bedragen wordt op lokaal niveau vastgesteld. De toeristenbelasting moet altijd ter plaatse (aan de receptie van de camping) worden betaald. Deze varieert ruwweg van € 0,20 p.p.p.d. voor kinderen tot € 2,00 p.p.p.d. voor volwassenen. Deze bedragen zijn onder voorbehoud.

Toewijzing van kampeerplaats en/of accommodatie

De kampeerplaatsen en accommodaties worden verhuurd op basis van gemaakte afspraken tussen Suncamp en de campings. De feitelijke toewijzing van de locatie op de camping geschiedt door de camping zélf, zoveel mogelijk rekening houdend met tevoren duidelijk aangegeven voorkeuren van klanten. Sommige campings wijzen geen plaats toe, maar laten de klant zelf kiezen uit een aantal vrije plaatsen. Dit betekent echter niet dat er geen reservering is gemaakt.
Een kampeerplaats is vaak ‘natuurlijk’ terrein en daardoor kunnen kampeerplaatsen in grootte van elkaar verschillen. Soms kan het dan ook voorkomen dat bij een kleinere plaats wordt verzocht de auto niet bij de tent of caravan te plaatsen, maar op de parkeerplaats.
Ondanks het feit dat een camping probeert de accommodaties of kampeerplaatsen zoveel mogelijk een gelijke ligging, grootte, een even mooi uitzicht of dezelfde hoeveelheid privacy te geven, kan het toch voorkomen dat hier verschillen in bestaan. Helaas is dit niet altijd te voorkomen.

Verloren en gevonden voorwerpen

Altijd vervelend als je bij terugkomst van de vakantie erachter komt dat je iets bent vergeten tijdens je verblijf. Wij snappen dat je het voorwerp graag terug wilt hebben. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice en zij zullen nagaan bij de camping of het is gevonden.
Als het voorwerp is gevonden, dan kunnen wij dit op jouw verzoek terugsturen. De service- en verzendkosten hiervoor zijn standaard € 15, tenzij de werkelijke kosten aantoonbaar veel hoger zijn. Deze kosten kun je voldoen via Mijn Suncamp.
Let op: deze service bieden wij alleen aan wanneer je een verblijf hebt gehad in een SunLodge. Suncamp aanvaart geen aansprakelijkheid voor het verzendproces en verstuurt het voorwerp binnen drie dagen na ontvangst van de betaling.

Verzekeringen

Wij raden je aan om bij jouw reservering een annulerings- en reisverzekering af te sluiten. Deze worden afgesloten via Europeesche Verzekeringen.
De premie voor deze verzekering is 5,5% van de reissom (excl. poliskosten en assurantiebelasting). Indien je door (vaak minder prettige) omstandigheden niet naar je vakantiebestemming kunt afreizen of vroegtijdig moet terugkeren, en de reden valt binnen de voorwaarden van de verzekering, dan worden de annuleringskosten door Europeesche Verzekeringen volledig gedekt. Premie, assurantiebelasting, poliskosten, reserveringskosten en het calamiteitenfonds vallen buiten de dekking van de annuleringsverzekering en komen dus altijd voor rekening van de klant. Complete dekking voor een scherpe prijs!

Voorboeken

Wil je je nu al verheugen op de volgende vakantie? Dan is het mogelijk om een zogenaamde Boeking alarm instellen. Door middel van een Boeking alarm word je als eerste op de hoogte gebracht wanneer de prijzen bekend zijn voor volgend jaar. Zie ook Boeking alarm. 

Voorkeuren

Indien je speciale wensen hebt, bijvoorbeeld een schaduwrijke plaats, dan kun je dit aangeven. Wel is het van belang te weten dat Suncamp niet altijd aan jouw voorkeuren kan voldoen. (Een voorkeur is geen garantie!). Suncamp heeft vergaande afspraken met de geselecteerde campings gemaakt die betrekking hebben op speciale wensen. Desondanks wordt de feitelijke indeling altijd door de camping ter plaatse gemaakt. Het is echter zeker zo dat klanten die vroeg in het seizoen reserveren meer kans hebben dat hun voorkeur wordt gehonoreerd, dan 'last minutes'.

Voorzieningen

Bij elke camping wordt weergegeven welke voorzieningen er aanwezig zijn. Deze voorzieningen hebben betrekking op het kampeerterrein en de kampeerplaatsen waar je met een eigen kampeermiddel staat. Veel van deze voorzieningen zijn op het terrein van de camping te vinden. Het kan echter voorkomen dat een voorziening niet óp, maar in de directe nabijheid (max. 250 meter) van de camping aanwezig is. Als er gesproken wordt over 'zwemmogelijkheid in zee', 'gelegen bij zee' en 'openbaar vervoer bij de camping', is er sprake van een afstand van maximaal 500 meter.
Voorzieningen waar een munt icoon achter staat, zijn niet bij de overnachtingsprijs inbegrepen. Hiervoor moet extra betaald worden. Dit betekent niet dat de voorzieningen zonder munt icoon, zoals bv. een restaurant, gratis zijn. In sommige gevallen zijn de faciliteiten, zoals het restaurant, de winkel of het zwembad, verpacht aan derden, zodat noch Suncamp, noch de eigenaar van de betreffende accommodatie dwingende invloed kan uitoefenen. Elk jaar worden de voorzieningen gecontroleerd in de periode van mei – september. Het is daarom mogelijk dat er een wijziging heeft plaatsgevonden die nog niet aangepast is op deze site. Houd er rekening mee dat in het voor- en/of naseizoen niet alle voorzieningen beschikbaar zijn.

Waarborgsom

Wanneer je een accommodatie huurt, wordt een waarborgsom (tot maximaal € 350,-) gevraagd die je ter plaatse bij aankomst dient te voldoen. Indien je de accommodatie schoon en correct achterlaat, zal de camping de waarborgsom retourneren. Wanneer de accommodatie niet correct wordt achtergelaten, heeft de camping het recht om hier kosten voor in mindering te brengen op de waarborgsom. De waarborgsom wordt aangegeven in je voucher.

Watervoorziening / Elektra

Extreme warmte kan invloed hebben op de watertoevoer naar een camping. Juist in zeer warme periodes, waarbij sprake is van minder waterdruk, kan het management van een camping gedwongen zijn te besluiten zwembaden, delen van het zwembad (glijbanen) en/of sanitaire gebouwen beperkt open te stellen. Ook langdurige droogte kan invloed hebben op zwemgelegenheden als meren en kanalen of op de beschikbaarheid van sanitaire voorzieningen. Ook kan een camping besluiten één of meerdere sanitaire voorzieningen te sluiten, zeker bij een mindere bezetting.
Een dergelijk besluit valt buiten de verantwoordelijkheid van Suncamp. Warm water wordt bij sommige campings en/of accommodaties nog geleverd door boilers. Deze zijn niet altijd toereikend voor een plotselinge, grote vraag.
Stroomuitval komt zelden voor. Maar als het voorkomt ligt de oorzaak hiervan bijna altijd buiten de camping. Omdat in veel zuidelijke landen de contactdozen afwijken van de Nederlandse, adviseren wij je een eurostekker mee te nemen.

WiFi

Het gebruik van WiFi is een faciliteit die wordt aangeboden door de camping. Suncamp is dan ook nooit verantwoordelijk te stellen voor eventuele uitval van het internet, netwerk en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen.

Wijziging van de reis

Gratis wijzigen is mogelijk tot 2 maanden voor aankomst.* Met uitzondering van bestemming Nederland. Na totstandkoming van een definitieve reservering kan de reiziger alsnog wijzigingen aanbrengen. Dit kan tot 42 dagen voor aankomst. Per verzoek wordt bekeken of er sprake is van een wijziging of annulering. Conform de Reisvoorwaarden wordt voor een wijziging € 27,00 berekend. Tenzij de wijziging 2 maanden voor aankomst wordt doorgegeven, dan is het gratis. Bij het wijzigen van de camping, reisdata of reissom gelden in eerste instantie de annuleringsvoorwaarden.

*Geldig voor boekingen die zijn gemaakt voor 8 februari 2021. 

Zwembad

De meeste campings die worden aangeboden, beschikken over een zwembad. De camping bepaalt (mede afhankelijk van het weer) de openingsdata en -tijden. Dit is meestal van medio mei tot medio september. Ook de temperatuur van het zwembadwater wordt bepaald door de camping. In zuidelijke landen komt het soms voor dat tijdens de siësta het zwembad even gesloten is.
Vaak is het dragen van zwemshorts en bermuda’s uit hygiënische overwegingen niet toegestaan. Bovendien is, vooral in Italië, het verplicht dragen van een badmuts heel gewoon. Suncamp heeft geen invloed op deze regels. Bij sommige campings zal voor de ligbedden en/of parasol betaald moeten worden. Ook is het niet altijd toegestaan luchtbedden en/of strandballen/spellen (in welke vorm dan ook) mee te nemen in het water.
Ook kan het voorkomen dat er speciale polsbandjes gedragen moeten worden, om toegang tot het zwembad te krijgen. Dit is vaak bedoeld om mensen van buiten de camping geen toegang tot het zwembad te geven. Hierdoor hebben de campinggasten meer ruimte en privacy.