Ga naar de homepage

Belangrijk om te weten

Aankomst- en vertrektijden

In de bevestiging van jouw reservering staat hoe laat je op de camping kunt aankomen en hoe laat je uiterlijk weer moet vertrekken op je laatste dag. Op de meeste camings moet je uitchecken tussen 08.00 en 10.00 uur.

Heb je een accommodatie gehuurd? Dan adviseren wij je tussen 16.00 en 19.00 uur in te checken. Zo vermijd je de drukte bij de receptie en weet je zeker dat jouw accommodatie al helemaal schoon is gemaakt en gecontroleerd. Op sommige campings geldt een middagrust (vaak tussen 13.00 en 15.00 uur). In deze tijd kun je niet in- of uitchecken. Late aankomst? Kom je later dan 19.00 uur aan op de camping? Laat het de camping dan van tevoren even weten. De camping kan je dan laten weten waar je je moet melden als de receptie al dicht is of de slagboom niet open staat. Je vindt het telefoonnummer van de camping op je reispapieren.

Kom je een of meerdere dagen later op de camping of vertrek je een of meerdere dagen eerder? Dan heb je geen recht op restitutie van de dagen dat je niet op de camping was.

Op veel campings vind je SunLodges. Dat zijn de eigen luxe stacaravans en avontuurlijke lodgetenten van Suncamp. Op deze campings vind vaak ook een Suncamp beheerdersechtpaar Meestal kun je direct bij hen inchecken. Zij staan tijdens je vakantie voor je klaar om je te voorzien van leuke tips. Ook kunnen ze je helpen als je bijvoorbeeld de airco niet aankrijgt.

Aansprakelijkheid

Suncamp is niet aansprakelijk voor verlies en diefstal (inclusief geld), beschadigingen van eigendommen en schade of letsel berokkend aan zijn jou en je medereizende(n), door welke oorzaak dan ook. Tijdens jouw verblijf ben je aansprakelijk voor toegebrachte schade aan de vakantieaccommodatie, de inrichting en alle zaken welke bij het gehuurde behoren door toedoen van jou en/of jouw meereizende(n). Volg altijd de voorschriften voor het gebruik van de accommodatie en alles dat bij de accommodatie hoort. Die voorschriften vind je in jouw accommodatie, maar kunnen ook als aan je worden gegeven door Suncamp, de beheerders van Suncamp en/of de camping.

Afstanden

Bij veel camping- en plaatsbeschrijvingen worden afstanden weergegeven of omschreven (bijvoorbeeld in de buurt, nabijgelegen, vlakbij). In al deze gevallen is er een begaanbare weg waar je gebruik van kunt maken. Dit kan variëren van een verharde zandweg tot een geasfalteerde weg. Bij deze afstandsaanduidingen wordt altijd uitgegaan van voetverkeer. Het is geen garantie dat je met een auto, rolstoel, fiets of ander vervoersmiddel naar het benoemde kunt komen. Ook zegt de afstand niets over de aanwezigheid van verlichting of over hoogteverschillen.

Alleenreizende jongeren

De meeste van onze campings zijn familiecampings. Alleenreizende jongeren worden meestal niet geaccepteerd. Om eventuele problemen te voorkomen adviseren wij je om vóór het maken van jouw boeking contact op te nemen met onze reserveringsafdeling.

Animatieprogramma

Op veel campings wordt een animatieprogramma aangeboeden. De camping bepaalt wanneer en hoe vaak dit programma plaatsvindt. Dit is mede afhankelijk van de interesse van de campinggasten, bezetting op de camping en de seizoensperiode. Het animatieprogramma wordt regelmatig alleen in het hoogseizoen aangeboden. Het animatieprogramma op een camping wordt vaak uitgevoerd in de voertaal van het land.

Annuleren van je campingvakantie

Voor het annuleren van je vakantie gelden onze annuleringsvoorwaarden. Heb je een SunLodge geboekt? Dan gelden er vaak gunstigere annuleringsvoorwaarden dan voor andere accommodaties en kampeerplekken.

Annuleringsvoorwaarden SunLodge

SunLodges zijn onze eigen luxe glamping-accommodaties. Annuleer jij zelf jouw SunLodge-boeking bij Suncamp? Dan brengen wij, afhankelijk van hoe ver van tevoren jij annuleert, annuleringskosten in rekening. Deze annuleringskosten worden vermeerderd met de verschuldigde reserveringskosten, bijdrages Calamiteitenfonds en SGR en eventuele afgesloten verzekeringen.

 
Klik hier voor de SunLodge annuleringsvoorwaarden 2022 Annuleringsvoorwaarden SunLodge 2022
Moment van annuleren Annuleringskosten
Vóór 01-03-2022 Kosteloos (excl. eventuele verzekeringspremies)
Tot de 42e kalenderdag vóór de vertrekdag De aanbetaling
Vanaf de 42e tot de 28e kalenderdag vóór de vertrekdag 25% van de reissom
Vanaf de 28e tot de 14e kalenderdag vóór de vertrekdag 50% van de reissom
Vanaf de 14e tot de 7e kalenderdag vóór de vertrekdag 75% van de reissom
Vanaf de 7e kalenderdag tot de vertrekdag 90% van de reissom
Op de vertrekdag of later De volledige reissom

Annuleringsvoorwaarden Suncamp

Annuleer je zelf jouw boeking bij Suncamp? Dan brengen wij, afhankelijk van hoe ver van tevoren jij annuleert, de volgende annuleringskosten in rekening. Deze annuleringskosten worden vermeerderd met de verschuldigde reserveringskosten, bijdrages Calamiteitenfonds en SGR, en eventuele afgesloten verzekeringen en Geld-terug-garantie.

Nieuw bij Suncamp: annuleringsvoorwaarden per accommodatietype
Suncamp heeft de meest gunstige annuleringsvoorwaarden per accommodatietype. Je vindt deze voorwaarden bij de accommodatie van de camping. Staan er geen speciale annuleringsvoorwaarden bij de camping en accommodatie van jouw keuze? Dan gelden de standaard annuleringsvoorwaarden hieronder.

 
Klik hier voor de algemene Suncamp annuleringsvoorwaarden 2022 Annuleringsvoorwaarden 2022
Moment van annuleren Annuleringskosten
Vóór 01-03-2022 Kosteloos (excl. eventuele verzekeringspremies)
Tot de 42e kalenderdag vóór de vertrekdag De aanbetaling
Vanaf de 42e tot de 28e kalenderdag vóór de vertrekdag 35% van de reissom
Vanaf de 28e tot de 21e kalenderdag vóór de vertrekdag 40% van de reissom
Vanaf de 21e tot de 14e kalenderdag vóór de vertrekdag 50% van de reissom
Vanaf de 14e tot de 5e kalenderdag vóór de vertrekdag 75% van de reissom
Vanaf de 5e kalenderdag tot de vertrekdag 90% van de reissom
Op de vertrekdag of later De volledige reissom

Annuleringen worden door ons alleen verwerkt op werkdagen (ma-vr) tussen 8:30-17.00 uur en op zaterdag tussen 09:00 - 16:30 uur. Het tijdstip en de dag van annulering is leidend. Wordt een annulering na werktijd gemeld, gaat de annulering in op de eerstvolgende werkdag.

Barbecue

Op veel campings is het toegestaan te barbecueën. Als is aangegeven dat er een barbecue aanwezig is, wil dit niet zeggen dat deze onderdeel uitmaakt van de uitrustig bij jouw accommodatie. In sommige gevallen gaat het om een centraal gelegen barbecueplaats waar meerdere mensen gebruik van kunnen maken.

Betalingsvoorwaarden

Voor alle boekingen gemaakt na 15 september 2021 gelden de volgende betaaltermijnen:

  • Deel 1: Aanbetaling van 10 % (exclusief reserveringskosten, SGR-bijdrage, bijdrage Calamiteitenfonds en optionele verzekeringen). De aanbetaling moet uiterlijk twee weken na ontvangst van de factuur betaald te zijn.
  • Deel 2: De restantbetaling moet uiterlijk 4 weken voor de aankomstdatum voldaan zijn.

Bij betaling met een creditcard wordt het bedrag per direct afgeschreven.

Boeking alarm

Wil je zeker zijn van een plekje op jouw favoriete camping, maar is de camping van jouw keuze nog niet boekbaar? Met het Suncamp Boeking alarm krijg je van ons een e-mail zodra de camping van jouw keuze accommodaties heeft. Veel topcampings raken ieder jaar weer razendsnel volgeboekt, dus zo ben je er als eerste bij! Voor meer informatie ga je naar Suncamp Boeking alarm.

Boekingen op aanvraag

Is de door jou uitgekozen accommodatie of kampeerplaats niet meer beschikbaar is. Neem dan contact met ons op. Wij kunnen bij de camping nagaan of er misschien toch nog accommodatie/kampeerplaats beschikbaar is buiten de voorraad die op Suncamp aangeboden wordt. Binnen 3-4 werkdagen ontvang je dan een reactie van ons over de beschikbaarheid. Maak je gebruik van deze mogelijkheid en wordt jouw aanvraag goedgekeurd door de camping? Dan is je boeking definitief.

Boten (vaartuigen) /Trailerhelling

In de voorzieningenlijst wordt aangegeven of er bij een camping een trailerhelling aanwezig is. De aanwezigheid van een trailerhelling houd niet automatisch in dat je ook jouw vaartuig kan en mag stallen op de camping of dat er een boei voor jouw boot aanwezig is.
Het is niet mogelijk een reservering te maken voor jouw boot via Suncamp. Wil je jouw boot meenemen? Neem dan rechtstreeks contact op met de camping. Suncamp is niet aansprakelijk voor het weigeren van meegenomen vaartuigen door de camping.

Bouwactiviteiten/ophalen van huisvuil

Campingeigenaren proberen reparaties, vernieuwingen of verbeteringen op de camping zoveel mogelijk buiten de openingsdata te laten plaatsvinden. Helaas is het niet altijd te voorkomen dat deze activiteiten tijdens jouw verblijf plaatsvinden. Suncamp kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld. Om te voorkomen dat er overdag met grote vuilniswagens over de camping gereden moet worden, wordt het huisvuil vaak 's ochtends opgehaald. Dit kan niet altijd geruisloos plaatsvinden.

Campingreglement

Iedere camping heeft een campingreglement waaraan je je als gast dient te houden. Dit reglement is opgesteld door de camping en valt buiten de verantwoordelijkheid van Suncamp.

Energiekosten

Huur je een accommodatie? Dan zijn elektriciteit, water en gas vrijwel altijd inbegrepen. Mocht niet zo zijn - bijvoorbeeld in de wintermaanden - dan staat dit duidelijk aangegeven bij de accommodatie en in jouw boekingsbevestigingen. Huur je alleen een kampeerplaats? Dan kun je vaak gebruik maken van een elektriciteit- en/ of wateraansluiting. In de prijstabel zie je de mogelijkheden en tarieven.

Extra voordelig reizen in het voor- en naseizoen

In het laagseizoen kun je soms profiteren van extra lage prijzen. De vakantieperiodes in Nederland en in het buitenland kunnen verschillen. Daarom is de Nederlandse zomervakantie niet automatisch een hoogseizoensperiode voor de camping. Veel campings gaan open rond Pasen en sluiten ergens in het najaar. Ondanks dat campings vaak zes maanden open zijn, zijn faciliteiten in het voor- en naseizoen soms beperkt beschikbaar. Houd hier rekening mee.

Geluidsoverlast

Vind je rust en ontspanning belangrijk tijdens jouw vakantie? En wil je zo min mogelijk geluidsoverlast ervaren? Dan zijn deze tips handig voor jou:

  • Kies een accommodatie of kampeerplaats die wat verder weg ligt van het zwembad, het animatiegebouw, de discotheek en het restaurant op de camping. Veel campings en vakantieparken organiseren namelijk overdag en ’s avonds allerlei sportieve en gezellige activiteiten rondom deze plekken.
  • Houd bij het kiezen van een campingvakantie rekening met de grootte en de ligging van de camping. Kies een camping met voldoende afstand tot het centrum en/of uitgaanscentrum van de stad op de plaats van de bestemming. Sommige (hotel)bars en terrassen in de omgeving sluiten pas wanneer de laatste gasten weggaan.
  • Zijn jouw medevakantiegangers of de bezoekers van uitgaansgelegenheden in de directe omgeving erg luidruchtig? Geef dir aan de camping. Houd er dat de normen van geluidsoverlast in zuidelijke landen soepeler zijn dan in bijvoorbeeld Nederland, en België.

Herroepingsrecht

Boek je een accommodatie of kampeerplaats via internet of per telefoon? Dan geldt er géén wettelijke bedenktermijn. Zodra je akkoord gaat, zit je vast aan de geboekte accommodatie. De verhuurder moet je vervolgens een bevestiging van de boeking sturen op de wijze die hij daarvoor heeft aangegeven. Vaak zal dit per e-mail zijn. Zolang de aanbieder de boeking nog niet heeft bevestigd, kun je de overeenkomst kosteloos ontbinden.

Hoofdboeker

De hoofdboeker van de reis moet minimaal 18 jaar zijn op het moment van boeken. De hoofdboeker is aansprakelijk voor alle medereizigers die in de boeking zijn opgenomen. De correspondentie van de boeking verloopt in zijn geheel via de hoofdboeker. De minimumleeftijd bij sommige campings kan 21 jaar zijn. Is dat bij jouw gewenste camping het geval en ben je jonger dan 21? Dan kan jouw gemaakte reservering alsnog geweigerd worden. Uiteraard ontvang je van ons hier zo snel mogelijk een bericht over.
Op veel campings zijn groepen jongeren - in de leeftijd van 12-21 jaar - vaak niet toegestaan. Zie ook Alleenreizende jongeren.

Huisdieren

Suncamp heeft ook campings waar huisdieren het hele seizoen of alleen buiten het hoogseizoen zijn toegestaan. Dat geldt vooral voor de kampeerplaatsen. In de meeste Suncamp-accommodaties zijn huisdieren niet toegestaan. Zijn huisdieren in een accommodatie wel toegestaan? Dan zie je in de prijstabel staan. Als er extra kosten verbonden zijn voor het meebrengen van een huisdier, dan wordt dat tarief tijdens het boekingsproces weergegeven. Wil je een huisdier meenemen op jouw campingvakantie bij Suncamp? Dan moet je dat altijd aangeven bij je boeking. Wil je meer dan één huisdier meenemen? Dan moet je dat altijd eerst met Suncamp overleggen.

Vaccinaties en reispapieren voor je huisdieren

Als je je huisdieren meeneemt ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je huisdier aan de (inreis)-eisen voor dat land voldoet. Zodra je de grens over gaat is bijvoorbeeld ene inentingsbewijs tegen hondsdolheid verplicht. Je vindt alle belangrijke informatie over het meenemen van huisdieren op vakantie bij het LICG.

Informatie op deze website

De informatie op onze website wordt met grote zorgvuldigheid samengesteld en onderhouden. Toch kan het gebeuren dat informatie op de website niet actueel of correct is. Suncamp is niet aansprakelijk voor de correctheid van die informatie.
Foto's vormen een belangrijke informatiebron op deze website. Foto's zijn bedoeld als impressie van wat je kunt verwachten op de camping. Als er meerdere accommodaties van hetzelfde type zijn op een camping kan het gebeuren dat de ligging van de door jouw geboekte accommodatie net even anders is dan op de foto. Voor foto's en folders die door derden worden verstrekt kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld.

Insecten

Overlast van insecten (o.a. mieren en muggen) kan, zeker in een omgeving waar veel bos en/of water is, voorkomen. Bewaar voedselvoorraden daarom altijd afgesloten, en houd ramen en deuren gesloten als er sprak is van overlast. In lokale supermarkten vind je vaak verschillende beschermings- en bestrijdingsmiddelen om de overlast te minimaliseren.

Interieur en keukeninventaris

Naast onze eigen SunLodges verhuurt Suncamp ook accommodaties van de camping zelf. De accommodaties van de camping zijn vaak compleet ingericht, maar wel op basis van wat men ter plaatse gewend is. Met name in de keuken kunnen er andere gebruiksvoorwerpen zijn dan je in een Nederlandse keuken zou verwachten. Typisch Nederlandse zaken als een kaasschaaf of een koffiefilter kun je beter zelf meebrengen. Ook een elektrisch koffiezetapparaat is er vaak niet. Pannen en/of schalen zijn vaak beperkt aanwezig.

Klachten

Is er iets niet in orde met jouw accommodatie of op de camping? Neem dan allereerst contact op met de camping om samen naar een oplossing te zoeken. Komt de camping niet met een goede oplossing of afhandeling? Neem dan direct contact op met Suncamp. Voor de verdere afhandeling (conform de **(ANVR) Reisvoorwaarden verplicht) is het van wezenlijk belang dat wij op de hoogte worden gesteld van jouw problemen wanneer je nog op de camping bent. Bij je reispapieren ontvang je informatie hoe je moet handelen als problemen ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost.
**Alleen geldig voor inwoners van Nederland.

Linnengoed, dekens en kussens

In huuraccommodaties zijn vaak dekens (géén dekbedden) en kussens aanwezig. Bedlinnen moet je zelf meebrengen. Op sommige campings kun je bedlinnen huren, de kosten daarvoor zijn niet inbegrepen bij de huurprijs. De lakens, onderlakens en/of slopen die bij een aantal campings worden geleverd zijn gemaakt van vilt en geschikt voor eenmalig gebruik.

Optieperiode

Heb je een boeking gemaakt via Suncamp. Dan mag je die binnen 3 werkdagen kosteloos wijzigen of annuleren als de vertrekdatum niet binnen 4 weken na je boeking valt.

Paspoort en Europese identiteitskaart

In het buitenland ben je verplicht om een geldig paspoort of een Europees identiteitskaart te kunnen tonen. Heb je een andere nationaliteit dan de Nederlandse of Belgische? Informeer vooraf welke papieren vereist zijn.

Prijsgarantie

Wij garanderen dat je bij Suncamp nooit meer betaalt dan wanneer je rechtstreeks bij de camping reserveert. Vaak ben je goedkoper uit, bijvoorbeeld omdat onze reserveringskosten lager zijn dan die van de camping. Ben je toch goedkoper uit als je rechtstreeks bij de camping boekt? Laat het ons weten, dan kijken nemen wij contact op met de camping.

Reisbescheiden

Ongeveer twee weken voor je aankomstdatum krijg je jouw reisbescheiden toegestuurd. (Als je alle betalingen hebt voldaan.) In de reisbescheiden vind je jouw voucher en de adresgegevens van de camping. De voucher moet je bij aankomst laten zien bij de receptie van de camping. Ben je met meer personen of auto's dan dat er op de voucher vermeldt staan? Dan kan het zijn dat de camping je hiervoor extra kosten in rekening brengt. In Zuid-Europa wordt trouwens niet altijd met straatnamen en huisnummers gewerkt. Het kan dus zijn dat het adres er wat anders uitziet dan je gewend bent.

Reserveringen

Je kunt op verschillende manieren bij Suncamp reserveren. Het makkelijkst is om rechtstreeks via onze website te boeken. Heb je vragen of wil je gewoon liever iemand spreken? Dan kun je via +31 (0)488 - 454245 ook telefonisch reserveren. Voor de prijs maakt het niet uit, je bent altijd even voordelig uit. Je ontvangt uiterlijk twee weken na je reservering een bevestiging. Heb je na twee weken nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Schoonmaakkosten

De eindschoonmaak moet je in de meeste huuraccommodaties zelfs doen. Dan worden er geen kosten on rekening gebracht. In sommige gevallen wordt de eindschoonmaak voor je gedaan. De kosten hiervoor zijn vaak al verrekend in de huursom, maar het kan zijn dat je daarvoor ter plaatse nog moet betalen. Als je zelf nog moet betalen dan staat dat altijd op je voucher vermeldt. Wordt de eindschoonmaak voor je gedaan? Dan moet je de accommodatie wel netjes en bezemschoon achterlaten. Ben je bij aankomst niet tevreden bent over jouw schoongemaakte accommodatie? Geef dit dan meteen aan bij de receptie. Zij kunnen de accommodatie dan opnieuw laten schoonmaken of een probleem verhelpen.

Sterrenaanduiding

Suncamp heeft geen enkele invloed op het aantal sterren dat een camping heeft. De regels over hoeveel sterren een camping heeft verschillen per land en zelfs per regio. In Nederland is er zelfs geen sterrenclassificatie. Maar je kunt wel gerust stellen dat een camping met veel sterren meer faciliteiten heeft dan een camping met geen of minder sterren. Als een camping geen sterren heeft, wil dat niet meteen zeggen dat het een eenvoudige camping zonder faciliteiten is. Richt je bij het zoeken en boeken dus niet teveel op het aantal sterren, maar kijk welke faciliteiten een camping heeft.

Strand

In veel landen kunnen stranden privé-bezit zijn. Dat zie je bijvoorbeeld veel in Italië. Voor privé-stranden van campings geld dat je er als campinggast gratis gebruik van kunt maken. Maar je moet dan wel apart betalen voor ligbedden of parasols. De openbare stranden zijn vaak wel gratis.

Terrassen

Als je een terras hebt bij jouw accommodatie kan dat een houten veranda zijn, maar ook een afgezet gedeelte met een stenen, zand- of grasachtige ondergrond.

Toeristenbelasting

Bijna overal moet je toeristenbelasting betalen. In sommige landen en regio's geldt er ook een milieu-toeslag. De hoogte van de bedragen worden door lokale overheden bepaald. Je moet de toeristenbelasting altijd bij aankomst bij de receptie van de camping betalen. De toeristenbelasting kan variëren van twintig eurocent per kind per dag, tot twee euro per persoon per dag. Deze bedragen zijn onder voorbehoud.

Toewijzing van kampeerplaats en/of accommodatie

Kampeerplaatsen en accommodaties worden verhuurd op basis van gemaakte afspraken tussen Suncamp en de campings. De toewijzing van de precieze locatie op de camping wordt door de camping gedaan. Daarbij wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met een voorkeur als je die van tevoren hebt aangegeven. Soms mag je zelf uit een aantal vrije plaatsen jouw voorkeursplekje kiezen.
Kampeerplaatsen en accommodaties liggen vaak op natuurlijk terrein en de onderlinge grootte, het uitzicht of de mate van privacy kan verschillen. Soms kun je op een plek staan waar de auto niet direct bij de kampeerplaats kan worden geplaatst maar alleen op de parkeerplaats.

Verantwoord toerisme

Bij het samenstellen van ons aanbod houden we rekening met milieu, natuur en cultuur. Op die manier willen we jouw vakantie niet bijzonder maken voor jou, maar ook voor komende generaties. Of het nu gaat om vakanties waarbij je geniet van ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooiere ervaringen. Daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de duurzame ontwikkelingen op de bestemming waar de lokale bevolking en jij als reiziger van profiteert.
Wij steunen de ANVR en Defence for Children – ECPAT in de bestrijding van kinderuitbuiting in vakantielanden. Wij nodigen jou uit met ons alert te zijn en vermoedens van kindermisbruik te melden op www.dontlookaway.nl, ook als dit begaan is in het buitenland.

Verloren en gevonden voorwerpen

Altijd vervelend als je bij terugkomst van de vakantie erachter komt dat je iets bent vergeten tijdens je verblijf in een van onze SunLodges. Wij snappen dat je het voorwerp graag terug wilt hebben. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice. Als jouw vermiste voorwerp gevonden is, dan kunnen wij dit op jouw verzoek terugsturen. De service- en verzendkosten hiervoor zijn standaard € 15, tenzij de werkelijke kosten aantoonbaar veel hoger zijn. Deze kosten kun je voldoen via Mijn Suncamp.
Let op: deze service bieden wij alleen aan wanneer je een verblijf hebt gehad in een SunLodge. Suncamp aanvaart geen aansprakelijkheid voor het verzendproces en verstuurt het voorwerp binnen drie dagen na ontvangst van de betaling.

Verzekeringen

Wij raden je aan om bij jouw reservering een annulerings- en reisverzekering af te sluiten. Deze worden afgesloten via Europeesche Verzekeringen.
De premie voor deze verzekering is 5,5% van de reissom (excl. poliskosten en assurantiebelasting). Indien je door (vaak minder prettige) omstandigheden niet naar je vakantiebestemming kunt afreizen of vroegtijdig moet terugkeren, en de reden valt binnen de voorwaarden van de verzekering, dan worden de annuleringskosten door Europeesche Verzekeringen volledig gedekt. Premie, assurantiebelasting, poliskosten, reserveringskosten en het calamiteitenfonds vallen buiten de dekking van de annuleringsverzekering en komen dus altijd voor rekening van de klant. Complete dekking voor een scherpe prijs!

Voorboeken

Wil je je nu al verheugen op de volgende vakantie? Stel dan het Suncamp Boeking alarm in. Met een Boeking alarm word je als eerste op de hoogte gebracht wanneer de accommodaties voor het volgende jaar beschikbaar zijn

Voorkeuren

Heb je speciale wensen, zoals een schaduwrijke plaats, dan kun je dit aangeven. Een voorkeur is geen garantie, maar we doen wel onze best het voor je te regelen. De indeling en toekenning van kampeerplaatsen en accommodaties wordt altijd door de camping gedaan. Het loont om vroeg te boeken, want hoe eerder jij erbij bent, hoe groter de kans dat we een plekje kunnen vinden met jouw voorkeur.

Voorzieningen

Bij elke camping staat welke voorzieningen er op de camping aanwezig zijn. Veel van deze voorzieningen zijn op het terrein van de camping te vinden. Staat ene voorziening niet op het campingterrein? Dan ligt het op maximaal 250 meter van de camping. Als er gesproken wordt over zwemmogelijkheid in zee, gelegen bij zee,of openbaar vervoer bij de camping, dan is de afstand maximaal 500 meter.
Voorzieningen waar het icoon van een munt achter staat zijn niet bij de overnachtingsprijs inbegrepen. Je moet hiervoor extra betalen. Dit betekent niet dat de alle voorzieningen zonder munt icoon gratis zijn. Het is logisch dat je bijvoorbeeld in een restaurant moet betalen. In sommige gevallen zijn de faciliteiten, zoals het restaurant, de winkel of het zwembad, verpacht aan derden, zodat noch Suncamp, noch de eigenaar van de betreffende accommodatie dwingende invloed kan uitoefenen. De voorzieningen op een camping worden elk jaar gecontroleerd tussen de maanden mei en september. Het is daarom mogelijk dat er een wijziging heeft plaatsgevonden die nog niet aangepast is op deze site. Houd er ook rekening mee dat in het voor- en/of naseizoen niet alle voorzieningen beschikbaar zijn.

Waarborgsom

Huur je een accommodatie? Dan kan het zijn dat je bij aankomst een waarborgsom van maximaal € 350 moet betalen. Laat je de accommodatie volgens afspraak schoon achter, dan krijg je de waarborgsom terug. Is er iets stuk in je accommodatie of heb je hem niet schoon achtergelaten? Dan kan de camping de kosten voor herstel of schoonmaak van je waardborgsom inhouden. De hoogte van een eventuele waarborgsom wordt aangegeven in je voucher.

Watervoorziening / Elektra

Extreme warmte kan invloed hebben op de watertoevoer naar een camping. In warme periodes, waarbij sprake is van minder waterdruk, kan de camping gedwongen zijn zwembaden, delen van het zwembad (glijbanen) en/of sanitaire gebouwen beperkt open te stellen. Ook langdurige droogte kan invloed hebben op zwemgelegenheden als meren en kanalen of op de beschikbaarheid van sanitaire voorzieningen. Ook kan een camping besluiten één of meerdere sanitaire voorzieningen (tijdelijk) te sluiten. Als een camping zo'n maatregel neemt kan dan valt dat altijd buiten de verantwoordelijkheid van Suncamp.
Warm water wordt bij sommige campings en/of accommodaties geleverd door boilers. Deze zijn niet altijd toereikend voor een plotselinge, grote vraag.
Stroomuitval komt zelden voor. Maar als het voorkomt ligt de oorzaak hiervan bijna altijd buiten de camping. In veel zuidelijke landen zijn de contactdozen anders dan de Nederlandse. Neem dus altijd een eurostekker mee op vakantie.

WiFi

Op veel campings kun je gebruik maken van Wifi, soms tegen betaling. Suncamp is niet verantwoordelijk voor eventuele uitval van het internet, netwerk en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen.

Wijziging van de reis

Gratis wijzigen is mogelijk tot 2 maanden voor aankomst. Met uitzondering van bestemming Nederland. Na totstandkoming van een definitieve reservering kan de reiziger alsnog wijzigingen aanbrengen. Dit kan tot 42 dagen voor aankomst. Per verzoek wordt bekeken of er sprake is van een wijziging of annulering. Conform de Reisvoorwaarden wordt voor een wijziging € 27,00 berekend. Tenzij de wijziging 2 maanden voor aankomst wordt doorgegeven, dan is het gratis. Bij het wijzigen van de camping, reisdata of reissom gelden in eerste instantie de annuleringsvoorwaarden.

Zwembad

De meeste Suncamp-campings hebben een zwembad. De camping bepaalt de openingsdata en -tijden. Dit is meestal van medio mei tot medio september. Ook de temperatuur van het zwembadwater wordt bepaald door de camping. In zuidelijke landen komt het soms voor dat tijdens de siësta het zwembad gesloten is.
Zwemshorts en bermuda’s zijn uit hygiënische overwegingen vaak niet toegestaan. Ook geldt er vaak, zoals in Italië, een badmuts-verplichting. Suncamp heeft geen invloed op deze regels. Bij sommige campings moet je extra bijbetalen voor ligbedden en/of parasols. Ook is het niet altijd toegestaan luchtbedden en/of strandballen/spellen (in welke vorm dan ook) mee te nemen in het water.
Soms moet je speciale polsbandjes dragen om in het zwembad te mogen. Dit is om te zorgen dat alleen campinggasten in het zwembad kunnen.

Download de gratis app en boek de fraaiste campings van Europa!

Bekijk