Ga naar de homepage

ANVR

ACSI Touroperating B.V. (KvK 10142918) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover.

De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (ANVR-Reizigersvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie.

Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je voor boeking kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de specifieke voorwaarden uit de ANVR-Reizigersvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw boeking, t.w. de ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden en overige ANVR-informatie.

Enkele bepalingen zijn door ACSI Touroperating B.V. zelf vastgesteld. Hierover heeft wat betreft de inhoud van deze artikelen geen overleg plaatsgevonden tussen ANVR en Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. Behoudens de in de voorwaarden zelf toegestane afwijkingen of toevoegingen kunnen deze eigen bepalingen geen afbreuk doen aan de ANVR-Reizigersvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld als aanvulling op de ANVR-voorwaarden daar waar dat vermeld staat in de ANVR-voorwaarden zelf en/of om de positie van de reiziger verder te versterken.

Meer informatie over de ANVR kun je hier nalezen: Download hier de ANVR informatie brochure: "Alles wat je moet weten als je op reis gaat." De ANVR-Reizigersvoorwaarden kun je hier downloaden: ANVR-Reizigersvoorwaarden

Wil je meer informatie over Duurzaam Toerisme en wat Suncamp onderneemt om een steentje bij te dragen? Klik dan hier.

SGR - Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Suncamp (KvK nr. 10142918) is aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden).

U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.

Eigen bijdrage aan SGR

Sinds 1 februari 2021 betaalt iedere consument die een reis boekt bij een bij SGR aangesloten reisorganisatie € 5 per persoon per boeking. Jarenlang was garantie op uw geboekte vakantie gratis, maar ook na de coronacrisis moet het garantiefonds er voor u zijn, zodat u onbezorgd op reis kunt blijven gaan.

De voorwaarden van Stichting Garantiefonds Reisgelden kun je hier nalezen: Garantieregeling SGR

Calamiteitenfonds

Stichting Calamiteitenfonds Reizen

Suncamp(KvK 10142918) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:

  • (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

Meer informatie over de Stichting Calamiteitenfonds Reizen kunt u hier nalezen: Calamiteitenfonds garantieregeling.

Aanvullende voorwaarden Suncamp en Sunlodge

Annuleren van je campingvakantie

Voor het annuleren van je vakantie gelden onze annuleringsvoorwaarden. Heb je een SunLodge geboekt? Dan gelden er vaak gunstigere annuleringsvoorwaarden dan voor andere accommodaties en kampeerplekken.

Annuleringsvoorwaarden SunLodge

SunLodges zijn onze eigen luxe glamping-accommodaties. Annuleer jij zelf jouw SunLodge-boeking bij Suncamp? Dan brengen wij, afhankelijk van hoe ver van tevoren jij annuleert, annuleringskosten in rekening. Deze annuleringskosten worden vermeerderd met de verschuldigde reserveringskosten, bijdrages Calamiteitenfonds en SGR en eventuele afgesloten verzekeringen.

 
Klik hier voor de SunLodge annuleringsvoorwaarden 2022 Annuleringsvoorwaarden SunLodge 2022
Moment van annuleren Annuleringskosten
Vóór 01-03-2022 Kosteloos (excl. eventuele verzekeringspremies)
Tot de 42e kalenderdag vóór de vertrekdag De aanbetaling
Vanaf de 42e tot de 28e kalenderdag vóór de vertrekdag 25% van de reissom
Vanaf de 28e tot de 14e kalenderdag vóór de vertrekdag 50% van de reissom
Vanaf de 14e tot de 7e kalenderdag vóór de vertrekdag 75% van de reissom
Vanaf de 7e kalenderdag tot de vertrekdag 90% van de reissom
Op de vertrekdag of later De volledige reissom

Annuleringsvoorwaarden Suncamp

Annuleer je zelf jouw boeking bij Suncamp? Dan brengen wij, afhankelijk van hoe ver van tevoren jij annuleert, de volgende annuleringskosten in rekening. Deze annuleringskosten worden vermeerderd met de verschuldigde reserveringskosten, bijdrages Calamiteitenfonds en SGR, en eventuele afgesloten verzekeringen en Geld-terug-garantie.

Nieuw bij Suncamp: annuleringsvoorwaarden per accommodatietype
Suncamp heeft de meest gunstige annuleringsvoorwaarden per accommodatietype. Je vindt deze voorwaarden bij de accommodatie van de camping. Staan er geen speciale annuleringsvoorwaarden bij de camping en accommodatie van jouw keuze? Dan gelden de standaard annuleringsvoorwaarden hieronder.

 
Klik hier voor de algemene Suncamp annuleringsvoorwaarden 2022 Annuleringsvoorwaarden 2022
Moment van annuleren Annuleringskosten
Vóór 01-03-2022 Kosteloos (excl. eventuele verzekeringspremies)
Tot de 42e kalenderdag vóór de vertrekdag De aanbetaling
Vanaf de 42e tot de 28e kalenderdag vóór de vertrekdag 35% van de reissom
Vanaf de 28e tot de 21e kalenderdag vóór de vertrekdag 40% van de reissom
Vanaf de 21e tot de 14e kalenderdag vóór de vertrekdag 50% van de reissom
Vanaf de 14e tot de 5e kalenderdag vóór de vertrekdag 75% van de reissom
Vanaf de 5e kalenderdag tot de vertrekdag 90% van de reissom
Op de vertrekdag of later De volledige reissom

Annuleringen worden door ons alleen verwerkt op werkdagen (ma-vr) tussen 8:30-17.00 uur en op zaterdag tussen 09:00 - 16:30 uur. Het tijdstip en de dag van annulering is leidend. Wordt een annulering na werktijd gemeld, gaat de annulering in op de eerstvolgende werkdag.

Betalingsvoorwaarden

Voor alle boekingen gemaakt na 15 september 2021 gelden de volgende betaaltermijnen:

  • Deel 1: Aanbetaling van 10 % (exclusief reserveringskosten, SGR-bijdrage, bijdrage Calamiteitenfonds en optionele verzekeringen). De aanbetaling moet uiterlijk twee weken na ontvangst van de factuur betaald te zijn.
  • Deel 2: De restantbetaling moet uiterlijk 4 weken voor de aankomstdatum voldaan zijn.

Bij betaling met een creditcard wordt het bedrag per direct afgeschreven.

Klachten en feedback

Iedereen bij Suncamp doet zijn uiterste best om jouw vakantie zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Wij zijn ons echter bewust dat er tijdens jouw reis/vakantie natuurlijk wat mis kan gaan.

Problemen tijdens de reis
Heb je tijdens je verblijf vragen en/of opmerkingen? Maak deze dan direct kenbaar bij de camping(receptie) of bij de beheerder van de accommodatie. In de meeste gevallen kunnen zij je direct van dienst zijn.

Wordt er geen passende oplossing aangedragen, neem dan contact op met ons kantoor:
- Maandag t/m vrijdag tussen 12.00 - 17.00 uur en op zaterdagen tussen 09.00 en 16.30 uur via 0031-(0)488-454245
- Buiten kantooruren zijn wij bereikbaar op een speciaal noodnummer. Dit nummer heb je ontvangen bij jouw reisbescheiden.

Na de reis
Het is absoluut niet prettig als jouw vakantie niet geheel naar wens is verlopen. Dit trekken wij ons zeker aan. Om het op een prettige wijze voor je op te lossen, is het zaak jouw opmerking(en) en misschien wel negatieve ervaringen zo snel mogelijk na thuiskomst (uiterlijk binnen 2 maanden na afloop van jouw vakantie) op papier te zetten en (indien van toepassing met foto’s) per post of e-mail naar ons op te sturen. Wij nemen jouw klacht in behandeling en komen hier binnen één maand op terug.

Belangrijk om te weten:
- Mondelinge klachten en/of opmerkingen kunnen wij niet als officiële klacht in behandeling nemen.
- Een klacht die ter plaatse niet is gemeld, kunnen wij niet in behandeling nemen.
- Een klacht die ter plaatse niet naar tevredenheid is opgelost, maar niet bij ons kantoor is gemeld - waardoor wij als organisatie geen mogelijkheid hebben gehad een oplossing aan te dragen - kunnen wij niet in behandeling nemen.
- Wij horen graag wat je vond van jouw vakantie. Daarom krijg je van ons na de reis een enquête per e-mail toegestuurd. Opmerkingen/klachten die via dit formulier aan ons kenbaar worden gemaakt kunnen niet als klacht worden verwerkt.